Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony firmowej?

Posted on

Ostatnie lata przyniosły prawdziwą rewolucję w świecie marketingu – do lamusa odchodzą powoli tradycyjne formy reklamy, a w siłę rośnie promocja internetowa, która potrafi w skuteczny sposób pozyskać dla firmy nowych klientów. Przedsiębiorstwo, które chce zdobywać klientów drogą internetową musi dbać o swoją widoczność w wyszukiwarce Google – inaczej nie będzie w stanie rywalizować z konkurencją. Aby strona firmowa mogła zostać znaleziona przez potencjalnych klientów, konieczne jest jej pozycjonowanie. Na czym ono polega i dlaczego jest tak ważne?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron, nazywane też skrótem SEO, to szereg działań, które mają za zadanie podnieść pozycję strony w wyszukiwarce na określone frazy. Ponieważ firma Google ma prawie 97% udziału w rynku wyszukiwarek w Polsce, praca profesjonalnych pozycjonerów koncentruje się przede wszystkim na wstrzeleniu się w wyśrubowane wymagania i algorytmy giganta z Kalifornii. Pozycjonowanie obejmuje zarówno działania bezpośrednio na stronie klienta, jak i poza nią. Profesjonalna firma SEO przyjmując zlecenie na pozycjonowanie stron zaczyna od ich audytu. Pracownik sprawdza czy strona jest prowadzona zgodnie z wytycznymi Google i odnotowuje, co można na niej poprawić. Do najczęstszych błędów na stronach klientów należą:

  • zbyt mała ilość treści – wyszukiwarka Google premiuje strony, które mają dużo tekstu powiązanego z profilem strony
  • nieunikalne treści na stronie – tzw. zduplikowana treść jest poważnym problemem, który może powodować, że poszczególne podstrony mają niskie pozycje w wyszukiwarce
  • brak nagłówków hierarchicznych – bardzo ważna kwestia, która wpływa na prawidłową strukturę treści
  • nieodpowiednie nasycenie strony słowami kluczowymi – zarówno zupełny brak występowania najważniejszych słów kluczowych jak i nadmierne nasycenie nimi strony to błędy, które mogą negatywnie wpłynąć na pozycję.

To tylko niektóre kwestie „wewnętrzne”, jakie może w szybki sposób poprawić doświadczony ekspert SEO. Równie ważne są jednak działania na zewnątrz, które mają zbudować renomę strony i sprawić, że stanie się ona dla wyszukiwarki bardziej wartościowa. Wiąże się to przede wszystkim z pozyskiwaniem dobrej jakości, powiązanych tematycznie ze stroną linków. Dobry pozycjoner wie, jak stworzyć taki profil linków, który wygląda naturalnie. Początkujący pozycjonerzy często popełniają błąd, stawiając na mało zróżnicowane źródła linków, co może mieć dla strony negatywne skutki. Dlatego tak ważne jest zatrudnienie doświadczonej firmy SEO, która działa z dużo większym wyczuciem.

Kiedy można spodziewać się efektów pozycjonowania?

Wielu niecierpliwych przedsiębiorców zastanawia się, jak długo trzeba czekać na pierwsze efekty SEO. Pozycjonowanie stron to długofalowy proces, który wymaga systematyczności – pierwsze efekty widać z reguły po kilku tygodniach pracy agencji SEO. Najszybciej zauważalne będą skoki pozycji fraz lokalnych i tzw. long tail – czyli bardziej szczegółowych. Pozycjonowanie fraz ogólnych może wiązać się z dłuższą pracą nad satysfakcjonującymi rezultatami, zwłaszcza gdy są one bardzo konkurencyjne. Usługa SEO jest jednak bardzo dobrą inwestycją, która przekłada się na realny wzrost ruchu na stronie i – przy dobrze dobranych frazach – na zwiększone zyski firmy.

Pozycjonowanie i reklama Google Ads

Przedsiębiorcy, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w sprzedaży online powinni zainteresować się zleceniem firmie SEO zarówno pozycjonowania strony w wynikach organicznych jak i reklamy Google Ads. Reklama w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki ma tę zaletę, że zapewnia właściwie natychmiastową widoczność stronie – jedyne co trzeba zrobić to założyć konto w systemie Ads, doładować saldo i utworzyć pierwsze kampanie. Reklama Google ma jednak to do siebie, że firma musi płacić za każde kliknięcie w jej link – dlatego tak ważne jest, by dobrze dostosować ten typ kampanii do oferty na stronie. Doświadczona agencja SEO poradzi sobie z tym zadaniem bez problemu.