Jak przygotować się do pozycjonowania stron internetowych?

Posted on

Każda nowoczesna firma musi mieć swoją stronę internetową. Jej utrzymywanie powinno powodować zwiększenie sprzedaży, dlatego należy zwrócić uwagę na jak najlepsze pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce. Od czego zacząć? Działania trzeba planować już na etapie planowania uruchomienia danej strony.

Domena i jej nazwa

Pierwsza ważna kwestia to nazwa domeny. Powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, a jednocześnie określać charakter działalności. W wielu przypadkach atrakcyjne domeny będą zajęte, warto jednak sprawdzić, czy jest wciąż utrzymywana i czy można ją odkupić od aktualnego właściciela. Na niektóre domeny mógł zostać nałożony filtr i takich zakupów trzeba unikać. Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na promocję nazwy marki, a nie firmy lub zestawienia słów krótko określających rodzaj działalności.

Każda nowoczesna firma musi mieć swoją stronę internetową

Silnik i kod strony

Pozycjonowanie stron internetowych jest łatwiejsze, jeśli kod strony wykorzystuje język HTML 5 oraz CSS3. Obecnie nie są wskazane dodatki w formie kodu Flash lub Java, szczególnie jeśli mają być to elementy wyświetlające tekst. Wyszukiwarka internetowa najlepiej rozpoznaje kod HTML, choć oczywiście strona może być rozbudowana i zbudowana na bazie jednego z popularnych silników. Warto zaopatrzyć się w odpowiedni system CMS, który przyspieszy publikacje treści. Gotowe rozwiązania oferuje, między innymi, silnik WordPress z wtyczką Yoast SEO. Jest to moduł zwiększający czytelność informacji, który wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce Google.

Dostosowanie meta tagów

Należy zwrócić uwagę także na możliwość dostosowywania meta tagów. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych nie będzie możliwe bez odpowiedniego uzupełnienia treści, dzięki którym użytkownik może podjąć decyzję o przejściu do serwisu. Słowa kluczowe powinny opisywać działalność firmy oraz zawartość konkretnych podstron. Każda powinna mieć osobne meta tagi, szczególnie title i desciption. Warto zwrócić uwagę na ich długość i skondensowaną formę przekazywanych informacji.

Wygodna nawigacja

Pozycjonowanie stron internetowych jest łatwiejsze, jeśli kod strony wykorzystuje język HTML 5 oraz CSS3

Należy zadbać także o odpowiedni sposób nawigacji. Strona nie może tylko dobrze wyglądać, lecz powinna być wygodna w użyciu. Pozycjonowanie stron internetowych w głównej mierze polega na analizie jakości treści, a wyglądem możemy zająć się w następnej kolejności. Użytkownik zwykle poszukuje informacji w stałych miejscach i trzeba ułatwić mu poruszanie się po opisach produktów czy artykułach poradnikowych. Niezmiernie ważne jest pierwsze wrażenie, które może wpłynąć pozytywnie na współczynnik konwersji w sklepie internetowym.

Optymalizacja treści jest konieczna, aby pozycjonowanie stron internetowych przyniosło oczekiwane rezultaty. Wszystkie publikowane treści powinny być spójne ze sobą i skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Tylko wtedy możemy osiągnąć sukces, zwiększać świadomość marki i budować pozytywne relacje biznesowe.