Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Posted on

Konwersja to działanie, którego celem jest pozyskanie aktywnego użytkownika. Może zajść w sytuacji, gdy klient zainteresowany naszą ofertą nie dokonał jeszcze zakupu. Gdy zapisze się do naszego newslettera lub kliknie link reklamowy, uzyskujemy zamianę pasywnego użytkownika w naszego klienta. Pozwala to zwiększyć zasięg i sprzedać towarów lub usług. Aby uzyskanie konwersji było możliwe, należy zadbać o prawidłowe pozycjonowane stron internetowych. W przeciwnym razie możemy osiągnąć głównie cel informacyjny naszego serwisu.

Pozyskanie użytkownika

Konwersja to działanie, którego celem jest pozyskanie aktywnego użytkownika

Funkcją każdego sklepu internetowego jest zainteresowanie użytkownika i przekształcenie go w aktywnego klienta. Odbiorcy nie powinni pozostać wyłącznie bywalcami naszej strony, lecz związać się z nią na dłużej. W tym celu należy publikować treści i dokonać ich optymalizacji. Wpłynie to na SEOdot pozycjonowanie stron internetowych, szczególnie jeśli sklep jest rozbudowany i ma dużą ilość podstron skierowanych do różnych grup odbiorców. Ilość przeprowadzonych konwersji w stosunku do liczby osób odwiedzających sklep zwana jest współczynnikiem konwersji. Dzięki niemu możemy określić skuteczność strony, jak również sprawdzić, jakie działania zostały podjęte przez użytkowników.

Optymalizacja treści

Charakter działalności firm jest różny. Dlatego nie każdy sklep będzie miał te same cele. W niektórych przypadkach będzie nam zależało na uzyskaniu nowego zamówienia, w innych — tylko nawiązanie relacji z klientem. Konwersja powinna skutkować regularnymi wizytami użytkownika, który będzie śledził publikowane treści. Dlatego powinny być one optymalizowane pod kątem występowania określonych słów kluczowych. W przeciwnym razie pozycjonowanie stron internetowych może nie być efektywne.

Jakość ma znaczenie

Podczas projektowania sklepu trzeba zwrócić uwagę na uzyskanie czytelnych komunikatów

Trzeba pamiętać, że najważniejsza jest nie ilość, lecz jakość artykułów i opisów wstawianych do serwisu. Nie należy skupiać się na ilości słów kluczowych, lecz dobrać kilka, które są popularne w wyszukiwarce. Dzięki temu klient łatwo odszuka nasz sklep i zostanie skierowany do konkretnej podstrony, najbardziej odpowiadającej jego potrzebom. Nawigacja w sklepie powinna być łatwa i wygodna, ale najlepiej, jeśli klient od razu uzyska potrzebne mu informacje. Mamy wtedy największą szansę na nawiązanie stałej relacji biznesowej. Klient może powracać do oferowanej usługi i korzystać z niej przez długi czas.

Podczas projektowania sklepu trzeba zwrócić uwagę na uzyskanie czytelnych komunikatów. Użytkownik nie może mieć podanych zbyt wielu danych jednocześnie, szczególnie jeśli są uzupełnione o grafikę lub filmy instruktażowe. Pozycjonowanie stron internetowych jest związane z dobieraniem przekazu tekstowego w taki sposób, aby był jak najbardziej zwięzły i przekazywał istotne informacje. Sklepy stosujące się do tych reguł mogą odnieść sukces już po krótkim czasie funkcjonowania.