Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Posted on

Wysoka pozycja sklepu internetowego w wyszukiwarce Google przyciąga do niego klientów i wpływa na ilość zamówień. Aby osiągnąć ten cel, potrzebna jest odpowiednia reklama w sieci, skupiająca się głównie na pozycjonowaniu i reklamie płatnej. Czy jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Opisy produktów i kategorii

To najważniejsze treści w sklepie internetowym. Od nich zależy powodzenie w sprzedaży oraz popularność sklepu. Pozycjonowanie sklepów internetowych skupia się więc na dodawaniu nowych i ulepszaniu istniejących opisów o słowa kluczowe czy odpowiednie nagłówki. Ważny jest tutaj dobór odpowiednich słów kluczowych związanych z produktami czy pytaniami, które pojawiają się przy ich zakupie.

Wysoka pozycja sklepu internetowego w wyszukiwarce Google przyciąga do niego klientów i wpływa na ilość zamówień

W trakcie tworzenia tych tekstów warto wiedzieć, że pełnią one nieco inną funkcję:

  • opisy produktów to jednocześnie teksty SEO i sprzedażowe: jeśli będą tylko dobrze zoptymalizowane pod wyszukiwarkę, ale nie będą zachęcać do kupna, to zwiększą ruch w sklepie, ale nie wpłyną pozytywnie na sprzedaż;
  • opisy kategorii to głównie teksty SEO i informacyjne: powinny więc zawierać szczegółowe dane na temat konkretnej kategorii, aby ułatwiać klientowi poruszanie się po witrynie.

Regularne wpisy na blogu firmowym

Pozycjonowanie sklepu powinno również odbywać się przy pomocy słów kluczowych z długiego ogona. Frazy typu long tail najlepiej wykorzystać na blogu firmowym, gdzie w sposób szczegółowy można dane zagadnienie opisać. Dodatkowo słowa tego typu charakteryzują się mniejszą popularnością, ale zdecydowanie bardziej konwertują, przyczyniając się do zwiększenia ruchu w sklepie oraz budowania świadomości marki wśród klientów.

W takich wpisach możemy umieszczać linki do produktów w sklepie i tym samym zachęcać klientów do ich kupna.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne


Wpływa korzystnie na autorytet witryny oraz ułatwia klientom wędrowanie po sklepie. Linkowanie zewnętrzne to głównie odnośniki z zewnętrznych serwisów wysokiej jakości o tematyce powiązanej z branżą naszego sklepu. Linkowanie wewnętrzne to wszystkiego rodzaju linki na sklepie, w tym menu, powiązane wpisy na blogu firmowym czy linki w treści.

Strategiczne podejście do linkowania szybko przekłada się na ruch w sklepie internetowym. Warto o nie zadbać już od początku działania strony. Jednocześnie pamiętajmy, aby nie umieszczać odnośników w witrynach wątpliwej jakości. Nie dbajmy o ilość linków, ale ich jakość, bo to ona jest istotna dla Google.

Prawidłowa optymalizacja witryny

Wysoka pozycja sklepu w Google zależy od odpowiedniego przygotowania technicznego sklepu. Obecnie warto zwrócić szczególną uwagę na kwestie responsywności i intuicyjności używania. Istotne jest także wygenerowanie istotnych plików, jak np. robots.txt, który decyduje o tym, które podstrony w sklepie mają być indeksowane. Konieczne jest ustawienie prawidłowych przekierowań oraz przejrzystych adresów url.