Pozycjonowanie stron www w pigułce

Posted on

Pozycjonowanie stron www to termin, który kryje za sobą co najmniej kilka czynności mających na celu podniesienie popularności danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.  Definicja jest zatem prosta, a samo pozycjonowanie stron sprawia, że dany serwis zyskuje większą liczbę użytkowników. Niezależnie więc czy jest to sklep internetowy, portal z artykułami sponsorowanymi, blog użytkownika, który chce mieć wielu czytelników, czy też strona reklamująca firmę usługową. Pozycjonowanie jest w stanie podnieść pozycję w każdym przypadku. Na czym dokładnie polegają działania związane z pozycjonowaniem i jakie efekty są możliwe do osiągnięcia? Jakie techniki są dozwolone, a które są w zabronione? Oto krótki przewodnik po pozycjonowaniu.

Pozycjonowanie stron www i SEO

Pozycjonowanie stron www to termin, który kryje za sobą co najmniej kilka czynności mających na celu podniesienie popularności danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwaniaPozycjonowanie jest ściśle połączone z terminem SEO (ang. Search Engine Optimization). SEO polega na zoptymalizowaniu strony www w taki sposób, aby jej parametry techniczne oraz zawartość były atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. W tym celu specjalista od pozycjonowania dokonuje m.in.:

  • wielu zmian w kodach źródłowych strony,
  • przyspiesza jej funkcjonowanie,
  • przeprowadza audyt SEO,
  • dobiera odpowiednie słowa kluczowe, które powinny znaleźć się w zawartych na stronie tekstach.

Takie działania noszą nazwę on-page SEO, z racji tego, że przeprowadzane są właśnie w obrębie strony, a nie poza nią. Z kolei działania off-page SEO także sprzyjają wypozycjonowaniu strony, jednak polegają na działaniach takich jak m.in.:

  • zamieszczanie linków do strony na portalach zewnętrznych,
  • promocja strony w Social Media.

Już samo wykorzystanie powyżej opisanych metod może zoptymalizować witrynę i przyspieszyć pozycjonowanie stron www Poznań jest miejscem, w którym istnieje szeroka baza specjalistów w tym zakresie.

Pozycjonowanie jest ściśle połączone z terminem SEO (ang. Search Engine Optimization)

Pozycjonowanie stron www i audyt SEO

Wspomniany już audyt SEO jest jednym z kluczowych czynników w pozycjonowaniu. To właśnie podczas niego sprawdzane są najważniejsze elementy witryny, jej widoczność w wynikach wyszukiwania, a błędy wykrywane. Zalety audytu SEO to m.in.:

  • możliwość zdiagnozowania czynników obniżających pozycję strony w wynikach wyszukiwania,
  • możliwość zaplanowania strategii mającej na celu poprawę pozycji witryny,
  • możliwość analizy słów kluczowych.

Podczas audytu SEO sprawdzane są także inne kwestie, które dają specjaliście jasny sygnał o tym, co jeszcze należy poprawić.

Warto pamiętać, że w SEO istnieje tzw. Black Hat SEO, czyli zestaw zabronionych działań takich jak: Cloaking, Keyword stuffing, Doorway pages.

Sprawdzanie konkurencji w SEO

Ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu jest fakt, że istnieje mnóstwo innych stron www o podobnym profilu, które także chcą jak najwyżej wspiąć się w wynikach wyszukiwania. To właśnie ten parametr jest bardzo istotny, a sprawdzenie i porównanie konkurencji może zaowocować wdrożeniem działań, które ją wyprzedzą. W celu takiego sprawdzenie korzysta się z płatnych programów sprawdzających to, skąd pochodzi ruch na stronie konkurencji.

Pozycjonowanie stron www Poznań, czyli skąd wziąć dobrego specjalistę SEO

Specjaliści od pozycjonowania stron muszą mieć rozległą wiedzę dotyczącą wszystkich powyżej opisanych zjawisk oraz doświadczenie w sprawnym i skutecznym analizowaniu danych. Aby skutecznie pozycjonować swoją stronę www, warto więc powierzyć tę kwestię specjalistom. Może się bowiem okazać, że samodzielny wybór słów kluczowych lub projektowanie wyglądu strony tylko w oparciu o nasz gust nie koniecznie przyniesie najlepsze rezultaty.

Co jeszcze jest ważne w pozycjonowaniu?

Strona www, która często jest odwiedzana przez internautów, zyskuje miano wartościowej i naturalnie jej pozycja w Google staje się wyższa. Warto więc pozyskiwać wartościowe linki, dodawać artykuły na portalach sponsorowanych i zainwestować w reklamy takie jak Google Ads, Facebook Ads oraz narzędzia innych dużych portali społecznościowych.